Още по темата

NOVA развива портфолиото си така, че да изпреварва, а не да следва събитията и промените на медийния ландшаф, заяви главният оперативен директор на "Нова Броудкастинг Груп" Вики Политова.

В интервю за „24 часа“ тя коментира ситуацията на медийния пазар у нас:

- Когато започнахте работа в NOVA казахте, че за вас е предизвикателство да сте част от иновирането на пазара – какви нови тенденции разви телевизията за времето, в което сте главен оперативен директор там?

- Ние предлагаме синергия през различни медийни платформи и добавяме нови дигитални пластове към традиционния медиен бизнес и това няма еквивалент в България. Реализирането на все по-нови онлайн проекти и продукти, в това число развитието на крос медийно съдържание, ни дава уникалната възможност да отговорим на най-модерния рефлекс на новите начини на потребление на съдържание.

Компанията притежава огромно конкурентно преимущество със сериозна дистанция пред останалите играчи на пазара, като разполагаме с най-голямото дигитално видеосъдържание в България, достъпно в различно време и на различни платформи, което надгражда стандартното телевизионно линейно предложение. Това е ключово - както за зрителите и потребителите, така и за рекламодателите.

Бяхме пионери в стартирането на спортни платени канали чрез пакета Diema Extra, стартирахме първия риалити сериал “София - Ден и Нощ”, както и най-новия български сериал на медицинска тематика “Откраднат живот”. Променихме разбирането за силен и слаб телевизионен сезон, като инвестираме и въвеждаме нови проекти през цялото време от годината. Нашите програмни премиери, нови забавни и спортни програми предлагат първокласно и разнообразно съдържание във всеки сезон.

Една от най-значимите иновации за пазара е създаването на 7Talents - компанията за продуциране и дистрибутиране на ексклузивно уебсъдържание, част от “Нетинфо”. Благодарение на тази инвестиция отворихме нови възможности за продуциране на видеосъдържание. Стартираха първия български уебтийнсериал – “Не така, брат”, първите български уебриалити формати и специално предназначени за дигиталното пространство видеопроекти.

Това е важна стъпка в развитието на продуцентския пазар в България и така отваряме нови перспективи за развитие на съдържание и иновативни форми за реклама и продуктово позициониране. А в навечерието на есенния телевизионен сезон сме подготвили поредица от нововъведения, които ще превърнат програмата на Нова тв в телевизионна сензация.

- В ефира вече вървят рекламите на две нови издания – новия сезон на “ВИП Брадър” и “Пееш или лъжеш”. Какво да очакваме от тях?

 - Различното при “ВИП Брадър” е, че най-популярното звездно риалити шоу в българския ефир ще отпразнува своята 10-а годишнина със специален юбилеен сезон в стил комедия с неочакван край. Той е най-дългогодишният и доказал се риалити формат в българския ефир, който в своята история е събирал пред малкия екран милиони зрители от три поколения. “Пееш или лъжеш” е изцяло нов проект, който събира зрители и известни личности на една сцена.

Стартира през втората част на сезона – от ноември. Ще бъде реализиран за първи път в Европа и в световен план е едно от най-иновативните предавания. Очаква се скоро да стартира и в други страни като САЩ и Англия. В ролята на водещи ще влязат Мария Игнатова и Ненчо Балабанов.

Вижте най-запомнящото се от концерта "Заедно сме номер 1", с който беше даден стартът на новия телевизионен сезон на NOVA, в нашата галерия

Вики Политова завършва Американския университет в Благоевград със специалностите “Бизнесадминистрация” и “Политология и международни отношения”. Има и магистърска степен по бизнесадминистрация от Университета в Линкълншир и Хъмбърсайд, Великобритания (University of Lincolnshire and Humberside)  Между 1996 и 2000 г. е член на борда на директорите и изпълнителен директор на българското звено на рекламната агенция “Лео Бърнет”  Работи в Би Ти Ви от създаването ѝ през 2000 г., където до 2005 г. отговаря за продажбите, а след това поема последователно управлението на медията до 2014 г.

От май 2014 г. е главен оперативен директор на
"Нова Броудкастинг Груп". Омъжена, има дъщеря и син.

Цялото интервю на Вики Политова за вестник „24 часа" може да четете тук.