Още по темата

Глад за тираджии у нас. Според браншовите организации над 3000 работни места остават незаети.

В същото време възнагражденията растат и стигат до над 3 000 лева. А обявените места в бюрата по труда са в пъти по-малко - около 100.

Така днес редица транспортни фирми  са принудени да свият бизнеса си.

„Глад има за всякакъв персонал среден клас – шофьори, механици, монтьори”, обясни пред Нова Красимир Лалов от Националното сдружение на превозвачите.

Проблемът според всички е един, и то отново заради дефект в образователната система.

Така например преди години, след завършване на професионално училище по автотранспорт, всеки получава дадена категория. Днес обаче това не е така.

Също така сметките показват, че за категория С, необходима за управление на тежкотоварен автомобил, човек трябва да бръкне доста дълбоко в джоба си.

Тепърва предстоят разговори между държавата и бранша, за да не изпаднем в ситуация, в която да се стига до внос на шофьори.