Още по темата

Правителството реши да започне процедурата за отдаване на концесия на летище "София". Според транспортния министър Ивайло Московски приходите за държавата ще бъдат 1,2 милиарда лева за целия 35-годишен срок на отдаване.

Половината от средствата ще са авансово плащане, с което ще се покрият дълговете на БДЖ. 

До десет дни обявлението с всичките стари изисквания на концесията ще бъде публикувано, както изисква евродирективата в официалния вестник на Европейския съюз. Затова днес транспортният министър Ивайло Московски се въздържа да влиза в детайлите, но потвърди, че няма промяна в първоначалните намерения. 

До края на септември кандидатите за концесията на най-голямото летище ще подават офертите си.

Победителят по сега действащия закон ще го ползва за срок от 35 години. 

Ще има едно голямо авансово концесионно заплащане в началото на концесията. Има заложена инвестиционна програма, има заложена годишна концесионна такса, има разпределение в годините на видовете инвестиции, стандартните критерии за такъв тип концесия. Нетният ефект за държавата от целия пакет на тази концесия очакваме да бъде около 1,2 милиарда. 

Голямото авансово плащане, което ще е в размер на около 600 милиона лева,

ще отиде към българските държавни железници за погасяване на дълговете на компанията, категоричен е Московски.

Чака се обаче и нотификацията от Брюксел за тази държавна помощ. 

За пътниците кой знае какви промени не се очакват,

според експертите, въпреки че е възможно част от таксите за обслужване на летището да поскъпнат заради естественото желание за печалба на бъдещия концесионер. 

Интерес към летището вече има от тези, които управляват летищата в Мюнхен, Франкфурт, Цюрих и лондонското „Хийтроу”, предаде Нова ТВ

Специалистите предупреждават, че при сключването на договора с концесионера трябва да се внимава да няма съкращения на хора. Сега на летището работят около 2000 души.