21

В няколко поредни статии ви разказваме историите на млади хора, успели в България. Използваме техния опит, за да покажем как от лабораторните условия на една учебна компания може да се прекрачи в света на истинския бизнес. 

Поредицата ни е подготвена със съдействието на „Джуниър Ачийвмънт България“. 

Днес в обектива застава Георги Къдрев, един от основателите и управител на Imagga (Imagga.com).

За себе си казва, че се занимава с програмиране почти откакто се помни. 

„Още на около 11 години започнах да изучавам програмиране в ЦУТНТ (Център за ученическо техническо и научно творчество) в Русе, откъдето съм. Това беше нещо като естествено продължение на интереса ми към математиката и електротехниката, който моите родители развиваха у мен още от малък. 

По-късно в математическата гимназия продължих да се занимавам с информатика и да участвам и печеля различни надпревари по състезателно и приложно програмиране на регионално и национално ниво.

През 2003 г. започнах да уча информатика във ФМИ на СУ и същевременно да работя. 

През 2007 г. година за пръв път ми хрумна идеята за платформа, която да предлага автоматизирано търсене, разпознаване и сравнение на снимки,

както и че това може да бъде успешен бизнес“, разказва Къдрев.

„През следващата година заедно с няколко приятели участвахме и спечелихме национално състезание за бизнес планиране. Тогава учех магистратура по „Технологично предприемачество“, отново в във ФМИ на СУ, а също и участвах в програмата на „Джуниър Ачийвмънт“, споделя Къдрев. 

През 2008 той участва в програмата „Студентска компания“ където печели второ място на националното състезание „Най-добра студентска компания на България“ със „СтикерАрт“. През 2010, 2011, 2012 и 2013 г. участва в същата програма, но вече като преподавател, част от екипа по технологично предприемачество към СУ. 

„Това е нещо, което ми носи удовлетворението да помагам на

младите хора да се престрашават да стартират бизнес и да избягват поне част от грешките, които съм допускал“,

казва Къдрев.

„Следващите две години преминаха в много работа „от вкъщи“ в свободното време, за да развиваме платформата заедно с нови членове на екипа, които на практика са съоснователи на компанията във видя, в който е тя днес.

През 2011 г. получихме първото външно финансиране на компанията от гръцкия фонд Openfund, а през 2013 г. – последваща инвестиция от българския LAUNCHub“, разказва Къдрев още от историята на Imagga. 

„Предприемачеството е начин на мислене и начин на живот. За мен 

предприемачество е да вярваш в нещо значимо и да го преследваш, 

независимо от външните обстоятелства. Успешните предприемачи са тези, които се били достатъчно прозорливи рано да открият възможността да създадат нещо, което носи истинска стойност за много хора, и да имат търпението, изобретателността и постоянството да го реализират“, подчертава той. 

На въпроса каква е комбинацията на успеха, Къдрев отговаря, че тепърва започващите свой бизнес трябва да намерят нещо: което на първо място да ги вълнува, на второ – което могат или лесно биха могли да се научат да правят; и на трето – нещо, което носи добро за максимално много хора.

Амбиция, самоосъзнатост, готовност за промяна, страст, оправдано 

самочувствие, подкрепено от усещането, че правиш нещо значимо –

 това е рецептата за успеха според него. 

Тагването в Imagga
Тагването в Imagga Източник: a

„В момента екипът на компанията е седмина служители (в тази бройка влизат и четиримата основатели). Имаме и двама стажанти, единият от които от Американския университет в Благоевград, а другият от – от „Темпъл Юнивърсити“ във Филаделфия.

Активно работим по технологията си за автоматично тагване (т.е. предлагане на ключови думи) на снимки, и я пакетираме като решение за бизнеси с много снимки, както вече сме направили със съществуващите ни решения за автоматичен анализ на цветове и компoзиция на цифрови изображения.

Клиентската ни база е основно от САЩ и Обединеното кралство и в момента освен справяне с техническите предизвикателства, основната ни задача е да дадем максимална видимост на нещата, които правим пред още по-широка аудитория от потенциални клиенти, каквито има все повече и повече заради „експлозията“ в областта на цифровите изображения, снимани с камери, телефони, мини-устройства и т.н. в последните няколко години“, обяснява още Къдрев. 

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@