Още по темата

- Нова Броудастинг Груп се развива с много високи темпове. Може ли да се каже, че през последните години MTG е направила най-големите инвестиции в медийния сектор в България?

Да, може. Само преди борени дни пуснахме Радио Nova News, през последните 6 месеца пуснахме 3 спортни HD канала, първите по рода си в България, стартирахме първата продуцентска и дистрибуционна компания 7Talents, инвестирахме много и в подобряване на дигиталното портфолио на Нетинфо, която придобихме преди 2 години. Всички тези нововъведения, инициативи и инвестиции консолидират лидерската ни позиция на медийния пазар в България.

Нова е най-гледаният канал сред зрителите в активна възраст вече 28 седмици. Нашата медийна група е най-гледана, спортните ни канали се развиват с бързи темпове, новините ни печелят все по-голямо доверие. В същото време ние нямаме намерение да си почиваме или да спираме. Напротив, плановете ни са да продължим да работим здраво в тази посока – да засилваме водещите си позиции чрез още повече инвестиции и иновации и през 2016 г., за която вече сме подготвили много нови предавания?

Смятам, че успехът ни е логичен. MTG инвестира огромни средства в дейностите си в България. Привлякохме най-добрите професионалисти, за да подсилим екипа си. Отношенията ни с продуцентите се задълбочават все повече и сме уверени, че те са ключов елемент от нашия успех. Като цяло имаме дългосрочна визия и стратегия – стремежът да радваме зрителите си и да поддържаме интереса на клиентите си е в основата на нашата стратегия.

- Нова отне лидерството на bTV за първи път през есента на 2014. Година по-късно какво показват рейтингите?

Вече 28 поредни седмици Нова запазва лидерството си на най-предпочитан ТВ канал, като средният дял на медията сред населението в активна възраст (18-49) е 22.1% (спрямо 19.7% дял за втората телевизия). Последният пример е от почивните дни, когато Нова отчете почти двойно по-голяма аудитория в праймтайма спрямо втората телевизия. Вчера отново имахме огромна разлика в резултатите. За нас това е огромно постижение и говори за това, че програмните ни решения са правилни и аудиторията ги оценява.

- Този сезон започна малко по-необичайно - Big Brother стартира още в средата на лятото. В момента в праймтайма вървят VIP Brother, Х Factor и новият формат - "Фермер търси жена". Ще продължите ли освен доказали се формати да търсите и нови?

Есенният телевизионен сезон обикновено започва в средата на септември, но забелязахме промяна в това отношение на други европейски пазари. Зрителите също искат да бъдат информирани и да гледат качествени предавания целогодишно, включително през лятото. Рекламодателите в същото време търсят възможности и искат да се възползват от повишената гледаемост.

Ние винаги се стараем да отговорим на изискванията на нашите зрители. Например, в отговор на променящия се ритъм на живот през лятото, ние вече им предложихме повече новини под формата на специалното лятно издание на Новините на Нова в 22:00 ч. Сега решихме да им предоставим и един от най-обсъжданите и провокативни формати по средата на лятото и смятам, че това бе добър ход. Резултатите говорят сами по себе си - имаме раст от 178%* в сравнение със същия период на миналата година. Това доведе до по-висока гледаемост на целия канал като цяло.

Сега продължаваме с добре позната есенна програма на телевизията. Вярвам, че няма смисъл да представям VIP Brother – риалити шоуто на сезона; естествено, от представяне не се нуждае и X Factor – шоуто за таланти на настоящия сезон. Имаме и предаване, което се завръща на нашия екран – „Фермер търси жена“, което също стартира с много голям успех. И разбира се и този сезон ще предложим един напълно нов проект - инвестирахме в един нов жанр за българския телевизионен пазар – риалити сериала „София ден и нощ“, който ще стартира на 29 септември.

Смятам, че всичко това е доказателство за постоянния ни стремеж към иновации и огромен ръст на инвестициите в съдържанието, което предлагаме – с единствената цел да осигурим богато и разнообразно съдържание на зрителите, както и повече възможности за нашите клиенти.

- Инвестирате и в новините на Нова - в студия, също в екип от професионалисти, който съвсем отскоро работи и в нов нюзрум. Какво показват рейтингите? Новините на Нова и сутрешният блок удържат ли лидерската си позиция?

Това е така. Нашите новини и актуални предавания са сред направленията, които ме карат да се чувствам изключително горд. Освен че инвестираме сериозно, успяхме да привлечем и най-талантливите професионалисти на пазара и постепенно да изградим силни, професионални, балансирани и независими новини.

Нова инвестира в новините два пъти повече от средствата, вложени преди две години, и резултатите говорят сами по себе си. Сутрешният ни блок е абсолютен лидер. Ани и Виктор първи се присъединиха към нас през 2013 г. и мога да кажа, че вършат страхотна работа – разбира се, с подкрепата на един изключително талантлив екип от продуценти, репортери, редактори и оператори. Всички те допринесоха и продължават да допринасят сериозно за успеха ни в сферата на новините и актуалните предавания. Имам с тях много близки отношения, основани на уважение и доверие към трудната работа, която вършат. Според мен работният им режим е истинско предизвикателство – да ставаш в 4:00 ч. сутринта всеки ден. Не ми стигат думите, за да им се отблагодаря, че постигат тези страхотни резултати и че допринесоха за увеличаване гледаемостта на Нова.

През уикенда „Събуди се“ с Мира Иванова успя наистина да се наложи и да победи конкуренцията. Другото предаване, което в момента гради позициите си, е „Комбина“ с Лора и Галя и сме много доволни от първите им стъпки. Вярвам, че скоро ще станем лидери и в този часови пояс.

Централните ни новини – както през работните, така и през почивните дни, също постигат много добри резултати. Всичко това отново се дължи на изключително талантливите професионалисти - продуценти, репортери, оператори, един силен екип, който е винаги на точното място в правилния момент, за да даде най-адекватната, бърза и обективна информация на нашите зрители. Разбира се - специална е ролята на водещите - Ани и Ники и Даниела и Христо - лицата на този успех, които се радват на огромното доверие на публиката. И накрая, но не на последно място - както обявих по-рано, започнахме да продуцираме всички актуални предавания с вътрешен ресурс- стратегическа стъпка, която Нова обяви още преди 2 години и вече е факт.

Имаме страхотен екип – едни от най-силните и разпознаваемите лица в новините и публицистиката и използвам случая да им благодаря за страхотната работа.

- В портфолиото на Нетинфо са едни от най-ползваните от потребителите у нас сайтове, като Vbox7.com, ABV поща, любимият на спортните фенове Gong.bg.  Какви са най-добрите постижения последните месеци?

Както знаете, придобихме NetInfo през 2013 г. и сме много доволни от този ход – огромна стъпка за бизнеса ни в България. С изключително богатото дигитално портфолио достигаме до над 80% от интернет потребителите в България.

През последните две години отбелязахме огромен напредък със силен фокус върху мобилното и видео съдържание. И тук резултатите са налице - от началото на годината сме удвоили мобилния трафик на сайтовете и платформите си и имаме три пъти повече видео гледания на сайта ни за новини.

Сигурен съм, че всички вие използвате VBOX7.com и ще кажа отново – за мен той е един страшно силен играч и конкурент на YouTube по отношение на местното съдържание. Другият много силен актив, който отново се конкурира с услугите на Google, e ABV, който държи силни позиции от много години. Имаме сериозни планове за него и продължаваме да инвестираме в усъвършенстването му. Добрата новина за милиони потребители, е че много скоро ще бъде пуснато мобилното приложение за ABV. Вложихме много усилия в нашите сайтове и те се подобриха значително. Сред тях е, разбира се, любимият на спортните фенове Gong. Убеден съм, че те оценяват висококачественото съдържание, които предоставяме чрез него и платформата Gong Play, чието приложение също ще излезе скоро.

- Планирате ли да предложите нещо ново на онлайн потребителите?

Основните иновации, които ще предложим на потребителите си, ще са в сферата на онлайн видео съдържанието. Знаете, че създадохме своя собствена видео продуцентска и дистрибуционна компания на име 7 Talents. Едва няколко месеца след старта й вече наблюдаваме сериозен ръст на броя на партньорите и съдържанието, което продуцират. Щастлив съм да споделя, че съдържанието, което те продуцират, регистрира невероятно количество гледания и потребителите наистина го харесват страшно много.

Подобрихме и способността си да показваме подходящото съдържание на потребителите в зависимост от техните предпочитания или когато отворят началната страница на даден сайт на компютъра или таблета си първо да попадат на съдържание, което харесват и предпочитат.

Така че в общи линии иновациите ни ще бъдат в тези две посоки. Вярвам, че няма нужда да обяснявам в детайли резултатите, представянето, ползите и т.н. на нашия дигитален портфейл. Нашият екип от програмисти работи много, за да предложи подобрения, иновации и разбира се, да свършва всичко в срок.

- Последната новина около Нова е пускането на радио Nova News?

Да, радио Nova News вече е в ефир. Винаги съм смятал, че е много важно зрителите ни да могат да продължат да следят новините и актуалните ни предавания, както и нашите водещи и коментатори, докато са в автомобила си. А сега можем да кажем, че телевизията е навсякъде и се надяваме, че нашите зрители и слушатели – за първи път използвам тази дума (усмихва се), ще оценят съдържанието, което им предлагаме през всички канали и платформи, които имаме.

Очевидно e, че MTG и Nova присъстват и инвестират на всички фронтове на медийния пазар – телевизия, дигитално пространство, а сега вече и радио. Вече за всички е ясно също, че Nova е водещата медийна група на този пазар в момента!

*
Ръст от 178% (Ръстът се отнася за: часови пояс 20:00-21:00, делнични дни {времето и дните на Big Brother} 17-31 август 2015 {32.6% аудиторен дял} спрямо 17-31 август 2014 {11.7% аудиторен дял }).

Вече от 28 седмици Нова е най-гледаният канал сред зрителите в активна възраст (аудиторен дял на Нова 22.1%; втората телевизия 19.7% {28 weeks = 9 март – 20 септ. 2015}.

Нашата медийна група е най-гледана (аудиторен дял на: Нова Груп 31.1%; втората телевизионна група 28.6% {28 weeks = 9 март – 20 септ. 2015),

Сутрешният ни блок е абсолютен лидер (със среден дял за периода 02 януари 2014 – 22 септември 2015 - 31.3% спрямо 23.5 на сутрешния блок на втората телевизия).

През уикенда „Събуди се“ (среден дял на Събуди се за периода 04 януари 2014 – 20 септември 2015 -  21.3% спрямо 17.5% за „Тази събота и неделя „на втората медия“.

Централните ни новини (от април 2015 Нова отнема лидерството при Новини 19:00 ч – средният аудиторен дял на Новини 19:00 на Нова за периода 01 април – 22 септември 2015 е 30.6% спрямо 27.6 на емисията на втората телевизия по същото време).

Данните са на Нилсън Адмосфер.